Claim Validation

Please provide us info to confirm the ownership and validate your claim.
Characters missing: 50
Ok, message sent.
Message not sent.

Categories

Regions

Analiza datelor si utilizarea lor pentru a lua decizii bazate pe date reale

Blog

Ce este înseamnă analytics și cum faceți analiza traficului web?

Analytics este un sistem de statistici care adună date esențiale despre utilizatorii care îți vizitează site-ul web . Acest lucru se realizează prin încorporarea unui cod special JavaScript generat de platforma de analiză a traficului pe website-ul dvs . El adună informații despre utilizatorii care vă vizitează paginile și trimite datele mai departe către platforma de analiză (analytics ) .

Un rezumat la aceste date poate fi văzut sub forma unor multiple rapoarte care pot fi generate automat sau create chiar de tine. Datele pe care platformele de analiză ( Google analytics sau clikz.ro )  le colectează în timpul analizei traficului de pe website conțin informații despre utilizatori și despre comportamentul acestora , cum ar fi :

  • cum ajung aceștia pe site (folosind un motor de căutare, un link de pe alt site, o intrare directă prin scrierea unei adrese de web , rețele sociale ),
  • unde sunt localizați (țară, oraș , continent ),
  • ce tip de software folosesc (sistem de operare, browser, tipul de dispozitiv folosit cum ar fi desktop , laptop , tabletă , telefon ),
  • cum se comportă pe site (cât de mult rămân în pagină , ce alte pagini au căutat , unde dau click în pagină , etc ).

Indiferent dacă paginile tale web sunt distractive, optimizate SEO sau dacă echipele tale interne consideră că sunt grozave, trebuie să știi că acestea sunt ceea ce are nevoie publicul tău și dacă sunt optimizate cel mai bine pentru căutare organică. Analiza web este o colecție de valori, rapoarte și informații despre orice site web care vă oferă exact aceste date. De exemplu, publicați o postare pe blog de finanțare care acoperă cei mai buni 10 furnizori de electronice din lume.

După două săptămâni, nu ați văzut niciun client potențial generat, iar echipa dvs. de vânzări își învârte degetele. În loc să petreci timp scriind o nouă postare de blog fără direcție, poți folosi analizele web și hărțile termice pentru a afla comportamentul utilizatorului, cum ar fi câți oameni ți-au citit postarea pe clikz , timpul petrecut citind și chiar unde au dat click ( și nu s-a convertit într-o vânzare sau comandă ).

Cu date istorice și în timp real pe oricare dintre paginile dvs. web, puteți lua decizii corecte cu privire la ceea ce funcționează și nu pe site-ul dvs. web.

Datele colectate prin analize web pot include sursele de trafic

sau site-uri de trimitere ( referals sau de unde provin vizitatorii site-ului ) , vizualizări de pagină, căi parcurse în site și rate de conversie. Datele compilate fac adesea parte din analiza de management al relațiilor cu clienții (CRM analytics) pentru a facilita și eficientiza deciziile de afaceri mai bune. Analiza web permite unei afaceri să rețină clienții, să atragă mai mulți vizitatori și să crească volumul de bani pe care fiecare client îl cheltuie.

Datele statistice colectate vă pot ajuta în următoarele moduri:

Determinați probabilitatea ca un anumit client să răscumpere un produs după ce l-a cumpărat în trecut.

Personalizați site-ul pentru clienții care îl vizitează în mod repetat.

Monitorizați suma de bani cheltuită de clienți individuali sau de grupuri specifice de clienți.

Observați regiunile geografice din care cei mai mulți și cei mai puțini clienți vizitează site-ul și achiziționează produsele sau serviciile dvs .

Preziceți ce produse sunt cele mai mult probabile și mai puțin probabile să cumpere clienții în viitor.

Obiectivul analizei web este de a servi ca măsură de afaceri pentru promovarea anumitor produse către clienții care sunt cel mai probabil să le cumpere și să determine ce produse este cel mai probabil să cumpere un anumit client. Acest lucru poate ajuta la îmbunătățirea raportului dintre venituri și costurile de marketing.

De câte ori pe săptămână verificați statisticile de trafic ale site-ului dvs. ?

Dacă răspunsul dvs. este mai puțin decât „destul de mult”, atunci ați putea pierde date utile pentru a vă alimenta marketingul. În acest ghid, vom analiza ce este analiza site-ului web, de ce ar trebui să investiți timp în configurarea și optimizarea paginilor site-ului dvs cu servicii seo profesionale și cum puteți utiliza analiza site-ului pentru a crește atât traficul web, cât și ratele de conversie sau altfel spus transformarea vizitatorilor în cumpărători .

Indiferent dacă sunteți un marketer de conținut, un comerciant angrosist , un comerciant mic  sau orice tip de marketer, acest ghid vă va deschide ochii asupra minei de aur care este analiza comportamentului vizitatorilor site-ului dvs .

Cum funcționează platformele de analiză web?

Când site-ul dvs. web primește un vizitator unic, instrumentul dvs. de analiză web începe să proceseze date despre acea vizită. Primiți date precum adresa ( orașul ) vizitatorului și puteți descifra informații geografice și ISP. Acest lucru se poate dovedi util pentru eforturile de redirecționare sau pentru a lua decizii cu privire la persoana dvs. de cumpărător. Urmărirea acțiunii vizitatorilor site-urilor web este modul în care site-urile colectează, stochează și partajează informații despre activitățile vizitatorilor lor pentru îmbunătățirea conținutului și creșterea conversiilor .

Platformele de analiză a traficului în site-urile web pot urmări date precum sistemul de operare al unui vizitator, browserul, rezoluția ecranului, tipul de dispozitiv și multe alte puncte de date care vă ajută să înțelegeți mai multe despre vizitatorii dvs. Alte informații provin din datele de solicitare directă. Aceasta este căutarea și preluarea a ceea ce utilizatorul dvs. a tastat pentru a vă găsi site-ul.

Odată ce aveți un vizitator sau mai mulți pe site-ul dvs., softurile  de analiză, cum ar fi Google Analytics sau Clikz , încep să proceseze tot comportamentul vizitatorilor pe site.

Analizează cum ajung vizitatorii pe site-ul tău?

Următoarea informație importantă pe care  vrei să o iei în considerare este ruta sau calea pe care vizitatorii tăi o au către site. Iată câteva dintre rutele sau căile clasice care conduc vizitatorii către pagina ta:

  • Direct – rute sau căi directe către site-ul tău, însemnând că sunt cazuri în care utilizatorii scriu direct adresa site-ului tău în browser, sau au site-ul tău salvat în browserele web sau alte salvări  .
  • Căutări Organice – vizite din pagina de rezultate a căutărilor neplătite, precum vizitele directe din motoarele de căutare google , yahoo , bing , yandex , baidu , duckdukgo sau alte motoare de căutare existente .
  • Recomandări – legături sau backlink-uri din alte site-uri web . Asta veți vedea în toate cazurile în care utilizatorul dă click pe un link găsit pe alt site care conduce către site-ul tău.
  • Social – vizite din platformele de Social Media: Facebook, YouTube , Twitter, Tumblr , TikTok și alte rețele sociale .

Ce pagini sunt frecvent vizitate de către utilizatorii motorului de căutare?

Informațiile referitoare la numărul vizitatorilor de pe site-ul tău sunt uriașe, dar nu poți beneficia de aceasta prea mult. Să știi unde merg vizitatorii când ajung pe pagina ta dintr-o altă sursă , cât timp stau în site și ce anume caută este extrem de valoros . Poți analiza acest aspect și poți vedea ce informații caută ei cel mai mult, precum și ce subpagini sunt bine optimizate și interesante pentru vizitatori .

Procesul de analiză web implică următorii pași:

Stabilirea obiectivelor.

Primul pas în procesul de web analytics este ca întreprinderile să determine obiectivele și rezultatele finale pe care încearcă să le obțină. Aceste obiective pot include creșterea vânzărilor, satisfacția clienților și conștientizarea mărcii. Obiectivele de afaceri pot fi atât cantitative, cât și calitative.

Colectarea datelor

Al doilea pas în analiza web este colectarea și stocarea datelor. Companiile pot colecta date direct de pe un site web sau un instrument de analiză web, cum ar fi Google Analytics sau Clikz .

Datele provin în principal din solicitările Hypertext Transfer Protocol – inclusiv date la nivel de rețea și de aplicație – și pot fi combinate cu date externe pentru a interpreta utilizarea web. De exemplu, adresa de protocol de internet a unui utilizator este de obicei asociată cu mulți factori, inclusiv locația geografică și ratele de click.

Date de procesare

Următoarea etapă a pâlniei de statistici web implică companiile care prelucrează datele colectate în informații utile. Identificarea indicatorilor cheie de performanță (KPI). În analiza web, un KPI este o măsură cuantificabilă pentru a monitoriza și analiza comportamentul utilizatorilor pe un site web.

Traficul este cea mai importantă măsură pentru a măsura performanța oricărui site web. Este foarte ușor să urmăriți traficul către site-ul dvs. cu ajutorul diferitelor instrumente de analiză web. O cantitate bună de trafic către orice site specifică creșterea acestuia; în timp ce, mai puțin trafic este un semn al inactivității sau al declinului site-ului web.

În consecință, ajută la planificarea campaniilor de marketing și lansarea unor oferte totale . În mod similar, instrumentele de analiză web ajută la urmărirea vizitatorilor repetitivi, exclusivi și reveniți.

Dezvoltarea unei strategii

Această etapă implică implementarea unor perspective pentru a formula strategii care se aliniază cu obiectivele unei companii sau firme . De exemplu, interogările de căutare efectuate la fața locului pot ajuta o afacere să dezvolte o strategie de conținut bazată pe ceea ce caută utilizatorii pe site-ul său.

Experimentare și testare

Companiile trebuie să experimenteze cu diferite strategii pentru a găsi cea care aduce cele mai bune rezultate. De exemplu, testarea A/B este o strategie simplă care ajută la învățarea modului în care publicul răspunde la diferite conținuturi. Procesul implică crearea a două sau mai multe versiuni de conținut și apoi afișarea acestuia către diferite segmente de public pentru a dezvălui care versiune a conținutului are performanțe mai bune și atrage mai mulți vizitatori .

Construiți strategii pentru a obține recomandări

Analiza web vă poate oferi, de asemenea, șansa de a identifica site-urile care vă oferă cele mai multe recomandări. Cunoscându-le, puteți analiza ceea ce faceți bine, poate oferi câteva ajustări și puteți concepe strategii pentru a obține și mai multe recomandări nu numai de la ei, ci și de la alte site-uri. Dacă analiza dvs., de exemplu, arată că cea mai mare parte a traficului dvs. provine de la motoarele de căutare, aceasta ar indica o bună optimizare SEO a paginilor și a conținutului  (optimizare pentru motoarele de căutare) pentru lansarea unor oferte speciale . Înarmat cu aceste cunoștințe, vei ști care practică este eficientă.

Ajustări la conținutul site-ului

Pornind de la asta, ai putea face câteva ajustări pentru a-ți extinde prezența online și a atrage mai mulți vizitatori . Când examinați platformele disponibile de analiză a site-urilor web, asigurați-vă că verificați cerințele programului. Nu doriți să alegeți o platformă care necesită implementare tehnică pe care nu o aveți la dispoziție sau care necesită ajutorul experților pentru configurare și analiza traficului cum este cea de la Google Analytics Este foarte bună dar necesită cunoștinte avansate pentru setarea și urmărirea vizitatorilor .

Google analytics necesită setări avansate și este destul de complicat pentru nespecialiști

Dacă aveți nevoie de o platformă de analiză a traficului web există doar câteva opțiuni . Cea mai cunoscută și cea mai utilizată la acest moment este platforma analytics de la Google care poate fi utilizată gratuit …însă GRATUIT de la Google nu înseamnă chiar GRATUIT în adevăratul sens al cuvântului . Asta deoarece Google se folosește de datele obținute din analiza comportamentului vizitatorilor site-urilor pentru campaniile sale de publicitate și la ora actuală are cea mai complexă baze de date despre absolut toți utilizatorii de internet din lume .

Pe de altă parte setarea , configurarea și urmărirea traficului în Google analytics necesită cunoștințe destul de aprofundate și acestea nu sunt accesibile tuturor tipurilor de utilizatori . Există foarte multe situații când numărul de informații furnizate efectiv încurcă utilizatorii sau devine obositor și neproductiv . Nu tot ceea ce este complex este neapărat bun și util în toate cazurile .

Mai există circa 6 platforme de măsurare și analiză a traficului web la nivel mondial , care însă necesită abonamente foarte scumpe ( între 99 și 2999 de euro lunar pentru un singur site ) și nu oricine î-și poate permite să plătească asemenea costuri .

Dacă doriți să vedeți analize ale comportamentului vizitatorilor simple pe înțelesul dumneavoastră , fără sute de informații inutile , fără ca datele utilizatorilor dvs să fie colectate și prelucrate , fără zeci de funcții complicate și inutile , atunci noi suntem soluția perfectă la nevoile dvs .

Vă oferim cea mai simplă și cea mai ușor de urmărit platformă de analiză a statisticilor web și a comportamentului vizitatorilor .

Dacă sunteți în căutarea unei soluții simple și eficiente pentru urmărirea și analiza comportamentului vizitatorilor , noi vă recomandăm platforma CLIKZ . Construită 100 % de Români pentru Români .

Platforma de măsurare și analiză a traficului Clikz este foarte ușor de utilizat și configurat . Nu este necesar ajutorul unui specialist sau expert în domeniu . Pur și simplu în maxim un minut puteți configura contul dumneavoastră de utilizator și puteți urmări ce fac vizitatorii atunci când vizitează site-ul dvs .Aveți și ghidul de utilizare și configurare care vă ajută să înțelegeți toți pașii necesari .

Aveți nevoie doar de 1 minut să creați cont în platformă , să adaugați site-ul în panou și să puneți un cod de urmărire în header-ul  site-ului pe care doriți să-l analizați .Nu necesită experiență , nu necesită cunoștințe avansate și nu pierdeți timpul cu diverse setări inutile .

Platforma  Clikz oferă pur și simplu simplu cel mai bun mod de a vedea comportamentul  vizitatorilor pe site-ul dvs. Unde dau click, cât timp stau în pagină , unde merg , ce le place și ce anume nu înțeleg. Cu pachetele de analiză premium care sunt foarte ieftine puteți reda cu ușurință sesiunile ( înregistrări video ale vizitelor și acțiunilor vizitatorilor ) și puteți vedea exact ce au făcut în ste-ul dvs .

Când ați luat o decizie finală pentru platforma dvs. de analiză, asigurați-vă că petreceți ceva timp pentru a afla ce indicatori cheie de performanță trebuie să urmăriți. O opțiune foarte bună este să petreceți ceva timp testând și descoperind ce funcționează cel mai bine pentru dvs .

Cum poate ajuta afacerea mea să se dezvolte?

Analiza web este practic un proces în care analizați toate datele site-ului dvs. care sunt colectate și procesate. Cu ajutorul analizei web, ne putem da seama ce anume a mers prost cu acea campanie de marketing și de ce nu a funcționat bine așa cum ar fi trebuit, problemele care ar fi putut apărea în serviciul online oferit de site-ul dvs. și chiar ajută la stimularea profiturile prin reclame.

Crearea de campanii de marketing focalizate și direcționate

O abordare netargetată a marketingului ar fi o risipă colosală de bani, deoarece nu funcționează. Cu ajutorul analizei web, puteți personaliza campanii și produse de marketing care pot ajunge în mod eficient la publicul vizat. Platformele de analiză a traficului web  pot oferi o analiză detaliată a tendințelor consumatorilor, care ar putea include monitorizarea achizițiilor online și tranzacțiile la punctul de vânzare.

Cu acestea în arsenalul dvs., puteți anticipa nevoile clienților dvs. și puteți depăși așteptările acestora . Aceasta înseamnă că dacă realizezi corect o strategie pentru oferte firme nu va mai fi dificil să câștigi loialitatea clienților față de marca ta.

Exemplele includ rate de respingere, utilizatori unici, sesiuni de utilizatori și interogări de căutare pe site.

Prin definirea valorilor cheie

veți putea identifica publicul vizat sau abaterile vizitatorilor și veți putea implementa strategii de marketing online profesional ,optimizate pentru a vă îmbunătăți afacerea și a vă crește profiturile. Și amintiți-vă întotdeauna – implementarea unei platforme de analiză a site-ului web este o investiție inteligentă în consolidarea și creșterea afacerii dvs.

Dacă știți ce tip de conținut funcționează pentru dvs., îl puteți folosi pentru a genera clienți potențiali autentici și pentru a vă dezvolta afacerea. Numai atunci când măsurați KPI-uri precum conversia veți face un caz de afaceri pentru campaniile de marketing. Datele și informațiile din analiza site-ului trebuie să vă conducă eforturile de marketing dacă doriți ca acestea să stimuleze creșterea afacerii.